Cuzco wordt langzamerhand echt mijn 'thuis' - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Noor Juffermans - WaarBenJij.nu Cuzco wordt langzamerhand echt mijn 'thuis' - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Noor Juffermans - WaarBenJij.nu

Cuzco wordt langzamerhand echt mijn 'thuis'

Door: Noor Juffermans

Blijf op de hoogte en volg Noor

20 Maart 2017 | Peru, Cuzco

Hola amigos! Ja, nu alweer een verslagje van mij. Ik heb nu namelijk nog de tijd om te schrijven en ik heb de afgelopen 2 dagen alweer flink wat meegemaakt.

Gisterochtend heb ik met drie Nederlandse medestudenten een van de beste ontbijtjes ooit gegeten; een soort van wentelteefjes met aardbeiden en banaan, HEMELS! En daarnaast was het zo'n grote portie dat ik zo ongeveer de rest van de dag geen honger meer had. In het algemeen zijn de porties eten hier vrij groot, maar aangezien ik een bodemloze put ben is dat geen probleem.

Na het ontbijt ging ik even de stad in om dan eindelijk mijn felbegeerde Peruaanse trui te scoren. Erg blij mee! Op het grootste plein van de stad was een soort kleurrijke optocht gaande met muziek en dans. Mij werd verteld dat dit elke zondag het geval is, erg gezellig en leuk om te zien.

Vervolgens had ik het plan om met de lokale bus naar Cristo Blanco te gaan, een groot standbeeld van Jezus bovenop een van de vele hoge bergen hier van waaruit je een mooi uitzicht hebt over de hele stad. Maar goed, zo simpel bleek het allemaal nog niet te zijn. Eerst was ik al zo'n 40 minuten op zoek naar de juiste bushalte. Bij geen enkele bushalte hier staat namelijk aangegeven waar de bussen die erlangs rijden naartoe gaan. In m'n beste Spaans en met handen en voeten vroeg ik aan minstens 3 Peruanen waar ik heen moest, maar het wilde maar niet lukken. Uiteindelijk vroeg ik het aan een politieagent en de beste man was zo vriendelijk me naar de bushalte in kwestie te begeleiden.

Naast dat er niet staat aangegeven op de haltes waar de bussen naartoe gaan, staat er natuurlijk ook niet aangegeven hoe laat de bussen komen. Gelukkig hoefde ik niet zo lang te wachten. Ik stapte in een overvolle bus vol Peruanen. Naarmate de route vorderde werd de bus alleen nog maar voller en voller en begon ik me langzaam een sardientje te voelen. Na zo'n 25 minuten bergopwaarts kwamen we dan eindelijk aan op de plaats van bestemming, en dat voor zo'n 30 eurocent!

Het uitzicht was inderdaad muy bonito. Na de nodige plaatjes te hebben geschoten wandelde ik langs een schattig weggetje terug de stad in.

'S avonds een heerlijke vegetarische lasagna gegeten met een paar medestudenten.

Vandaag moest ik om 8 uur 's morgens op school zijn. Dat voelde raar, ben al 2 jaar niet naar school geweest! Een test gedaan om het niveau Spaans van de nieuwe studenten te bepalen. Ik kwam uiteindelijk terecht in intermedio 1, een van de groepen die tussen beginner en gevorderde in zit.

'S middags had ik dan eindelijk m'n eerste Spaanse les in Peru. En die duurde meteen van 14.30 tot 18.30, zoals alle lessen hier. Heftig! Het niveau van m'n groepje lag vrij hoog, dus ik moest echt wel m'n best doen om alles bij te houden. Pittig dus, maar erg leuk en ook veel gelachen.

'S avonds was er het welkomstdiner voor de nieuwe studenten, met onder andere een heerlijk gerecht met rijst en groenten en vlees en een Peruaans wijntje.

Al met al weer 2 hele geslaagde maar vermoeiende dagen, dus ik duik nu lekker m'n bedje in :)

  • 21 Maart 2017 - 10:36

    Jan Juffermans:

    Hoi lieve Noor,
    Heel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Ga zo door!
    Hou van je.
    Groetjes Pap

  • 21 Maart 2017 - 12:04

    Geke:

    Nou noor dat klinkt allemaal erg goed! Ik heb ook wel trek in zo'n ontbijt!! Succes op school:) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noor

Hoi, ik ben Noor! Ik ben 23 jaar en dit jaar (2017) reis ik naar Zuid-Amerika, naar de landen Peru en Ecuador. In Peru (Cuzco) verblijf ik voor 3 maanden. Hier volg ik eerst een maand een taalcursus Spaans in combinatie met een soort rondreis door het land. Vervolgens ga ik hier voor 2 maanden vrijwilligerswerk doen. Dit is een droom die ik altijd al heb gehad en die nu dan eindelijk werkelijkheid wordt. Ik ben Bachelor of Science in Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie (Universiteit van Amsterdam) en in september dit jaar hoop ik te beginnen aan de Master International Development Studies, vandaar ook het vrijwilligerswerk. Na die 3 maanden in Peru ga ik nog ruim 2 weken naar Ecuador om daar vooral lekker vakantie te vieren en mooie natuur te zien. Leuk dat je mijn avonturen hier wilt volgen!

Actief sinds 03 Maart 2017
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 61458

Voorgaande reizen:

16 Maart 2017 - 29 Juni 2017

Peru & Ecuador 2017

Landen bezocht: