Coca museum, paardrijden in de Andes en meer! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Noor Juffermans - WaarBenJij.nu Coca museum, paardrijden in de Andes en meer! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Noor Juffermans - WaarBenJij.nu

Coca museum, paardrijden in de Andes en meer!

Door: Noor Juffermans

Blijf op de hoogte en volg Noor

26 Maart 2017 | Peru, Cuzco

Best wel weer wat meegemaakt in de afgelopen dagen dus hier komt ie.

Ten eerste, het eten hier is hier allemaal zo lekker en de porties zijn hier allemaal echt MEGA. Het meest verontrustende is dat mijn lichaam hier heel snel aan schijnt te wennen en ik nog meer een bodemloze put lijk te worden dan ik al was. Langzaam een beetje aan het dichtgroeien dus. Gelukkig doen we hier wel alles lopend en is het lopen hier bergopwaarts ook echt super zwaar. Ook heb ik een leuke sportschool gevonden die hier echt 2 straten vandaan is. Als m'n vrijwilligerswerk begint over een paar weken en ik meer vrije tijd heb ga ik daar zeker voor 2 maanden een abonnement nemen!

Afgelopen donderdag zijn we tijdens de les naar het coca museum geweest. In dit museum werden de super gezonde eigenschappen van coca bladeren naar voren gebracht (zijn er heel veel). Ook werd verteld dat de bladeren echt al duizenden jaren worden gebruikt, dus ook door de Inca's. Natuurlijk ging een deel van het museum ook over het iets minder gezonde product van coca bladeren, namelijk cocaine. Het productieproces werd stap voor stap uitgelegd, dus ik denk dat ik binnenkort maar eens even ga experimenteren!

Donderdagavond zijn we hier ook voor het eerst echt wezen stappen met een grote groep medestudenten. Het is hier zo ongeveer de hele avond happy hour dus aan cocktails geen gebrek. Ook het lokale drankje geproefd, Pisco Sour, maar dit was geen succes. De clubs zijn hier echt best wel gezellig, wat ik eigenlijk helemaal niet had verwacht.

De volgende ochtend had ik met 3 medestudenten afgesproken om de free walking tour te gaan doen, dus het was een kort nachtje aangezien ik donderdagnacht pas om half 4 in bed lag en m'n wekker rond een uur of 8 ging. Zo fijn. Een warme douche en een gebakken eitje later kon ik er echter wel weer tegenaan. De free walking tour was echt super leuk! Veel geleerd over Cuzco, de vroegere hoofdstad van het Inca rijk. De gratis Pisco Sour aan het einde van de tour sloegen we echter alle 4 met veel plezier over.

Vrijdagavond gingen we met een grote groep lasergamen. Ik had dit nog nooit gedaan en was dan ook beide potjes laatste, maar we hebben wel veel lol gehad.

Gisterochtend ging ik samen met een Zweeds meisje paardrijden in de bergen rond Cuzco, in het Sacsayhuaman archaeological park. Toen we eenmaal op het paard zaten (die van mij heette Bronco), zei de paardenmeneer opeens tegen mij; 'Okay Noor, your horse is going to be the leader'. Dit veroorzaakte bij mij lichtelijke stress. Ik had immers echt geen enkel idee waar ik heen moest. Gelukkig kwam de paardenman, die mijn stress waarschijnlijk opmerkte, vrij snel zelf te paard aan gegaloppeerd en nam de leiding van mij over. De tocht die we vervolgens maakten was echt geweldig. De natuur van de Peruaanse Andes is echt super mooi, dus ik vermaakte me prima met om me heen kijken. We stapten even van ons paard af toen we aankwamen bij een van de vele ruines in de omgeving, de tempel van de maan. Terwijl we rondliepen vertelde onze gids allerlei interessante dingen over de tempel in de tijd van de Inca's, erg leerzaam. Vervolgens te paard weer verder. De omgeving was nog steeds adembenemend, maar sommige stukjes waren super steil en heel eng om te rijden. Zeker 3 keer dacht ik echt dat ik met paard en al ging vallen. Ik zag het paard van de gids voor me namelijk bergafwaarts echt een paar keer wegglijden, super eng! Op een gegeven moment zei de paarden meneer; 'Okay, be careful, now your horse is going to jump'. Ik dacht oke nu ga ik vallen, maar gelukkig was mijn paard te lui om te springen en liep het lieve beest gewoon door de kuil heen. Al met al echt een super geweldig fantastische ochtend!

'S avonds houden we hier soms filmavondjes, op de grote tv in de woonkamer. Gister keken we bijvoorbeeld, op mijn aanraden, 22 Jump Street. Super grappig, alleen was mevrouw zo moe dat ze halverwege de film, rechtop zittend en al, in slaap viel. Muy bien Noor!

Best wel veel nieuwe dingen meegemaakt dus weer! En dan te bedenken dat ik hier pas ruim een week ben. De komende week ben ik onder andere van plan naar het chocolademuseum te gaan (o mijn god jammie), de Rainbow mountain te beklimmen (ja google die maar eens) en naar de markt te gaan in Pisac, een dorpje hier ongeveer 30 km vandaan. Daarnaast heb ik ook weer gewoon mijn Spaanse lessen. Oh ja en ook niet geheel onbelangrijk; aanstaande dinsdag word ik alweer 23, mijn eerste verjaardag die ik niet thuis vier. Genoeg om over te schrijven dus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noor

Hoi, ik ben Noor! Ik ben 23 jaar en dit jaar (2017) reis ik naar Zuid-Amerika, naar de landen Peru en Ecuador. In Peru (Cuzco) verblijf ik voor 3 maanden. Hier volg ik eerst een maand een taalcursus Spaans in combinatie met een soort rondreis door het land. Vervolgens ga ik hier voor 2 maanden vrijwilligerswerk doen. Dit is een droom die ik altijd al heb gehad en die nu dan eindelijk werkelijkheid wordt. Ik ben Bachelor of Science in Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie (Universiteit van Amsterdam) en in september dit jaar hoop ik te beginnen aan de Master International Development Studies, vandaar ook het vrijwilligerswerk. Na die 3 maanden in Peru ga ik nog ruim 2 weken naar Ecuador om daar vooral lekker vakantie te vieren en mooie natuur te zien. Leuk dat je mijn avonturen hier wilt volgen!

Actief sinds 03 Maart 2017
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 61452

Voorgaande reizen:

16 Maart 2017 - 29 Juni 2017

Peru & Ecuador 2017

Landen bezocht: