Hey tas, waar ga je met dat meisje naartoe? - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Noor Juffermans - WaarBenJij.nu Hey tas, waar ga je met dat meisje naartoe? - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Noor Juffermans - WaarBenJij.nu

Hey tas, waar ga je met dat meisje naartoe?

Door: Noor Juffermans

Blijf op de hoogte en volg Noor

18 Maart 2017 | Peru, Cuzco

Nou, laat ik hier maar eens een beginnetje maken. Jullie zijn natuurlijk allemaal super mega benieuwd want ik ben AL maar liefst 2 HELE DAGEN weg.

Voor mij zelf voelt het eigenlijk als PAS 2 dagen. Ik heb in de afgelopen 48 uur namelijk al zo super veel nieuwe dingen gezien en meegemaakt dat ik echt helemaal kapot ben. In deze eerste blog zal ik proberen een beetje een overzicht te geven.

Om te beginnen met het afscheid op Schiphol. Wauw wat was dat verschrikkelijk zeg, echt nog 100 keer erger dan ik dacht (en dat was al horror). Gedachten als 'Waarom wil ik dit in godsnaam?' en 'IK GA NIET MEER!' schoten zeker door m'n hoofd. Maar uiteindelijk heb ik het overleefd en daar ging ik dan.

De vluchten en overstappen waren lang maar liepen soepel. Behalve dan de overstap in Lima. De vlucht had vertraging en al mijn Peruaanse mede passagiers waren hier niet zo blij mee en begonnen met veel gebaren te schreeuwen. Stond ik dan, als blonde 'reus'.

Aangekomen in Cuzco naar het studentenhuis gebracht. Gezellig en super aardige medestudenten. Meteen meegegeten en de stad even in geweest en al wat mooie plaatjes geschoten. Overal op straat lopen vrouwen in traditionele klederdracht met super schattige alpaca's. Merkte wel meteen dat ik een beetje kortademig ben vanwege de hoogte (Cuzco ligt op meer dan 3000 meter hoogte in de Peruaanse Andes). In het studentenhuis mijn eerste kopje coca thee gedronken (helpt tegen de hoogte) en super vroeg naar bed, want helemaal gesloopt van de reis.

Volgende ochtend super vroeg wakker, moet echt nog wennen aan het ritme. Naar de grootste overdekte markt van Cuzco geweest met een medestudent. Hier kun je werkelijk alles kopen, van hele kippen tot heerlijke verse fruitsapjes, tot alpaca truien en allerlei andere soorten souvenirs.

'S middags lekker de stad in geweest. Onder andere het Inca museum bezocht en nog een paar andere bezienswaardigheden.

Nou, dat was het wel zo'n beetje denk ik (toch een iets langere eerste blog dan ik in gedachten had).

Waar ik wel al achter ben, is dat er de komende maanden nog heel wat avonturen beleefd gaan worden, hier in Peru, maar ook in Ecuador. IK HEB ER ZIN IN! Tot de volgende keer :)

  • 19 Maart 2017 - 07:17

    Ingrid:

    Ik blijf je volgen hoor!

  • 19 Maart 2017 - 09:16

    Karina :

    Leuk verslag Noor. En fijn dat je het nu al zo
    naar je zin hebt. X

  • 19 Maart 2017 - 10:08

    Giulia:

    Heel veel plezier Noor!!

  • 19 Maart 2017 - 11:51

    Margo:

    Heee Noor ,wat leuk om te lezen!! Wat een enorm andere wereld..enjoy

  • 19 Maart 2017 - 12:56

    Marina:

    Fijn om te lezen dat het goed gaat. Klinkt allemaal heel
    erg leuk. Geniet maar lekker. X

  • 19 Maart 2017 - 16:09

    Simone:

    Leuk schat, het gaat echt een mega avontuur voor je worden. Ik blijf volgen, erg leuk. Dikke kus.

  • 19 Maart 2017 - 18:13

    Geke:

    Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noor

Hoi, ik ben Noor! Ik ben 23 jaar en dit jaar (2017) reis ik naar Zuid-Amerika, naar de landen Peru en Ecuador. In Peru (Cuzco) verblijf ik voor 3 maanden. Hier volg ik eerst een maand een taalcursus Spaans in combinatie met een soort rondreis door het land. Vervolgens ga ik hier voor 2 maanden vrijwilligerswerk doen. Dit is een droom die ik altijd al heb gehad en die nu dan eindelijk werkelijkheid wordt. Ik ben Bachelor of Science in Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie (Universiteit van Amsterdam) en in september dit jaar hoop ik te beginnen aan de Master International Development Studies, vandaar ook het vrijwilligerswerk. Na die 3 maanden in Peru ga ik nog ruim 2 weken naar Ecuador om daar vooral lekker vakantie te vieren en mooie natuur te zien. Leuk dat je mijn avonturen hier wilt volgen!

Actief sinds 03 Maart 2017
Verslag gelezen: 862
Totaal aantal bezoekers 61460

Voorgaande reizen:

16 Maart 2017 - 29 Juni 2017

Peru & Ecuador 2017

Landen bezocht: